Een kijkje in Evi's belevingswereld - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu Een kijkje in Evi's belevingswereld - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu

Een kijkje in Evi's belevingswereld

Blijf op de hoogte en volg Rebecca en Niels

26 November 2014 | Nigeria, Lagos

Je zou maar:

- Meegenomen worden naar een heel ander land
- Niet weten waarom, ze leggen het je wel uit, maar je begrijpt het niet
- Terecht komen in een land waar iedereen er anders uitziet
- Terecht komen in een land waar alles er anders uitziet
- Terecht komen in een land waar alles anders ruikt
- Terecht komen in een land waar het 30 graden kouder is dan je gewend bent
- Terecht komen in een land waar heel veel mensen je willen zien, ook al weet jij niet waarom
- Ineens in een maxicosi moet zitten in plaats van gewoon lekker op schoot in de auto
- In een huis moeten gaan wonen met meerdere kamers, terwijl je 1 kamer gewend bent
- De trap op moeten als je naar bed gaat
- Niet meer altijd gelijk papa of mama zien als je wakker wordt
- In een bedje liggen dat je niet kent
- Voor de eerste keer in een kinderwagen liggen
- Altijd sokjes aan moeten (nou ja, voorlopig wel in ieder geval)

Een understatement als we zeggen dat onze lieve meid wel even de tijd nodig zal hebben om hieraan te wennen. Wij doen het daarom nog een tijdje rustig aan, houden haar nog dicht bij ons en willen Evi leren dat we bij ons thuis ook voor haar zorgen. We nodigen voorlopig dus even niemand uit. Afhankelijk van hoe het gaat komen we gewoon gezellig bij mensen langs. Bel, app of mail gerust, je hoort vanzelf wel wanneer we een grens aangeven.

Ps: Je voelt hem aankomen…. onze volgende blog schrijven we vanuit Nederland! Dat zal de laatste blog zijn. We vliegen ergens komende twee weken, wanneer precies blijft tot het laatste moment spannend, dat hangt af van wanneer de MVV van Evi binnen is. We hebben vandaag de MVV aangevraagd en dit kan 5 tot 10 werkdagen duren. Daarna zal gekeken worden wanneer er plek is in het vliegtuig. And off we go….!

• 26 November 2014 - 15:49

Esther En René:

mooi dat dit einde van deze reis er bijna opzit. En thuis verder met jullie avontuur! Rustig aan met alles en jullie weten waar we wonen! :-)

• 26 November 2014 - 16:08

Johan En Anneke:

Lieve Evi
    WE zijn heel erg nieuwsgierig om je te ontmoeten. Maar wachten tot het kan. Je cadeau van je ooms en tante komt morgen met de post. We zullen het goed voor je bewaren.

Goede reis naar Nederland. En hoe moeilijk het misschien in het begin voor je is. Papa en mama zorgen voor je. We bidden voor je dat je veilig mag gaan voelen in het voor jou zo koude kikkerlandje.

Groeten
    Johan en Anneke

• 26 November 2014 - 16:38

Jennifer Nootenboom :

Zo dat schiet op zeg. Alles wordt anders voor kleine Evi, maar ik weet zeker dat het allemaal goed komt met zo'n lieve papa en mama

• 26 November 2014 - 17:39

Marieke Goudriaan:

Wow wat een goed nieuws! Goeie reis terug en dat wennen aan ons koude kikkerlandje gaat helemaal goedkomen!

• 26 November 2014 - 18:00

Grace:

Oooo zooo blij voor jullie!! En idd lekker in jullie eigen huis settelen!
    Dikke kroel van Maarten,Grace enYun.

• 26 November 2014 - 20:11

Anneke:

Hey Rebecca en Niels..
    Het was/is stiekum wel leuk om al die verslagjes te lezen hoor..!!
    Jee wat een geduld hebben jullie moeten hebben.
    Wens jullie een goede vlucht terug, en hopelijk gaat alles heel snel nu.
    Liefs van ons.
    XxX

• 26 November 2014 - 20:33

Kim:

Geweldig! Thuis is nu bijna te voelen! Evi zal vast moeten wennen inderdaad, al zal jullie geborgenheid haar zeker een veilig gevoel geven. Volgend jaar kan Evi gezellig mee Sinterklaas vieren op het werk

• 27 November 2014 - 08:27

Ineke Verheul:

Lieve Fam,

Wat een wijze beslissing!
    Hoe moeilijk ook maar heel goed te begrijpen.
    Hartelijkdank dat we mee mochten op jullie zeker zo'n bijzondere mooie reis!

WElKOM THUIS!!!
    Lieve groet van ons.

• 27 November 2014 - 12:46

Nico Van Den Houten:

Nog even en dan hopen jullie thuis te zijn. Goed dat jullie beseffen dat het voor jullie thuiskomen is maar dat het voor Evi nog een thuis moet worden en ze haar thuisland gaat verlaten. Goede tijd en reis!
    Liefs familie van den Houten

• 27 November 2014 - 17:33

Nicolet:

Nou het eind van deze reis is in zicht. Hoop dat de 'laatste loodjes ' voorspoedig gaan verlopen. Zou weer eens wat anders zijn haha. Begrijp dat het afscheid van het land waar Evi is geboren jullie best wel aan het hart gaat. Mooi om te lezen. En alhoewel Nederland en jullie eigen huis vertrouwt is, zullen jullie mogelijk ook moeten wennen aan jullie nieuwe status als ouders in dit land en je eigen huis. Heerlijk maar ook spannend om naar uit te kijken.
    Voor de laatste dagen nog maar veel genieten en een warm welkom weer voor thuis.

• 28 November 2014 - 06:41

Hidde:

Jongens,
    Wat spannend! Wat een heerlijk idee dat jullie nu je pijlen op Nld kunnen richten!
    Heel veel succes met deze laatste loodjes en hopelijk tot gauw!
    Groeten uit n koud en nat Nederland!

• 02 December 2014 - 11:08

Ineke Verheul:

Lieve mensen,

Wat spannend, spannend, spannend!!!
    Ik hoop echt dat het gaat lukken!!

We denken aan jullie hoor!!!
    Veel succes.
    Liefs Ons.