Top tien leuke dingen van deze week - Reisverslag uit Calabar, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu Top tien leuke dingen van deze week - Reisverslag uit Calabar, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu

Top tien leuke dingen van deze week

Blijf op de hoogte en volg Rebecca en Niels

20 November 2014 | Nigeria, Calabar

Op nummer 10: De Drillrange
Deze week zijn we naar de Drillrange gegaan. Een opvangcentrum voor bijzondere apen met regenboogkonten. Echt waar, kom de foto’s maar eens bekijken. Onze kindjes zijn er wel wat te klein voor. De man die ons de rondleiding gaf vertelde uitvoerig over van alles en alhoewel Evi de draagzak heel leuk vindt is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik stil ga staan. De apen deden haar verder niets. Na de rondleiding sprak de man nog over politiek, het verschil tussen Oekraïne en Nederland, de Europesche Unie en het slecht in de media bekend staan van Nigeria. Na een donatie was het uitje voorbij.

Op nummer 9: De pizza
Na het ontdekken van de pizzaria is het een wekelijks terugkerende traditie. Wij bestellen pizza. Inmiddels weten ze al precies wat we willen hebben als we bellen, dus dat is mooi. Het duurt gemiddeld anderhalf uur voordat de pizza’s er zijn, maar daar kun je goed rekening mee houden, als je dat weet.

Op nummer 8: HIMYM
We hebben seizoen negen gedownload van How I met Your Mother. Dus zodra ons lieve meisje een dutje doet kijken wij naar deze heerlijke serie. Soms vallen we ook in slaap, maar dat is niet zo raar met zo'n aanstekelijk slapend meisje naast ons.

Op nummer 7: De chocolaatjes
Onze vriendjes van een paar huizen verderop hebben chocola! En gul als ze zijn, krijgen we daar ook wat van, als we daar een kopje thee drinken. jammie!!!

Op nummer 6: De line-up van Concert at Sea
We zetten radio 3fm, wat spannend, wie wordt de line-up? We weten nog niet of we erbij zijn, maar we zijn groot fan! Racoon, Kensington en natuurlijk Blof. Als hoofdact Lenny Kravitz, Zijn wij geen groot fan van, maar wij fantaseren dat we tijdens dat concert lekker van de zon genieten aan het strand gedeelte.

Op nummer 5: Het terras
En het is nog geen vrijdag! Op woensdag besloten we lekker op het terras te hangen en een spelletjes marathon te doen. Lekker biertje, 30 graden, ventilator, wie is er jaloers?

Op nummer 4: Het zalfje
Met Evi naar de dokter geweest, ze heeft wat eczeemachtige plekken, die wel toenamen. Dus op zoek naar een zalfje. Na verschillende bezoekjes kregen we een zalfje mee, wat lijkt te helpen. Inschrijfgeld ziekenhuis: €1.50. Zakdoeken tegen de TBC: €1.00. Een test: €2.00. Zalfje: €3.50. De gezondheidszorg hoeft niet duur te zijn.

Op nummer 3: Contact met de afvaardiging van de Nederlandse Ambassade
Heerlijk, iemand die echt Engels spreekt! Een aardige dame, die professioneel overkomt. We kunnen niet wachten totdat we aan haar bureau zitten. Maar eerst nog stap 8 en 9.

Op nummer 2: De intocht
Met z'n zessen op bed hebben we de intocht van Sinterklaas gezien. Zonder de pepernoten, maar wel genoten van dat stukje Nederland.

Op nummer 1: Het tandje
Evi's eerste tandje is door! Bijzonder hoe je trots kan zijn op een biologisch gezien heel normaal proces.

Wat is jullie top 10?

Wat betreft de procedure: alle papieren in Abuja zijn rond, er moet alleen nog een laatste handtekening op. We zitten bijna 80 dagen in Nigeria en daarvan hebben we denken we 75% besteed aan het wachten op handtekeningen, haha! Fijne vrijdag allemaal!

• 20 November 2014 - 21:44

Wimschop:

hoi rebbeca en niels suc 6met jullie wat zou het zijn hoe zullen we het noemen . nigeriaans er varing rijker avontuur . nouveelple zier nog daar gr wimschop

• 20 November 2014 - 21:46

Esther:

Oei wat fijn, dat je alles zo positief kunt blijven opschrijven! Trots op jullie!! Duimen dat het wachten gauw voorbij is

• 20 November 2014 - 21:48

Esther:

En ik had nog veel meer getikt, maar dat is allemaal weg opeens. Ach goed...belangrijkste was al gezegd! Xx

• 20 November 2014 - 21:50

Nico Van Den Houten:

Mooi die 10 positieve dingen. Goed om de mooie en goede dingen te zien en te tellen. Tel je zegeningen...
    A.s. zondag is het thema van de preek Hoelang Here? Ik moest aan jullie denken, aan al het wachten. Hoelang nog??? Daar klinkt verlangen, hoop en verwachting in door, wetend dat het een keer goed komt.

groet ds Nico

• 20 November 2014 - 22:21

Alissa:

Wat super leuk om al die verhalen te lezen! En wat een leuk kindje! Ik ben super blij voor jullie!

Kusjes Alissa

• 20 November 2014 - 22:56

Evelien:

Op nummer 1 staat bij mij in ieder geval jullie verhalen lezen, ik leef helemaal mee. En wat fijn dat jullie ondanks al dat vele wachten al genoeg bezigheden hebben ontdekt om dat wachten wat te veraangenamen. Geniet van jullie meisje, van de pizza's en het bier in de zon!

• 23 November 2014 - 19:50

Ineke Verheul:

Ha Niels, Rebbeca en Evi,

Zo wat een nieuws, kijk ik één dag niet hoor ik allemaal verhalen die ik niet weet.
    Maar ben nu weer bij en wacht vol spanning af wanneer het echt gaat gebeuren.
    Lieve mensen duurt niet lang meer heel even geduld nog.

Heel veel liefs van ons hier uit Dordrecht.