Uitstel redenen - Reisverslag uit Calabar, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu Uitstel redenen - Reisverslag uit Calabar, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu

Uitstel redenen

Blijf op de hoogte en volg Rebecca en Niels

24 Oktober 2014 | Nigeria, Calabar

Lieve lezers,

We nodigen een ieder van jullie uit om met ons mee te doen. Voor eigen vermaak, maar vooral ook omdat jullie er ONS ontzettend mee zouden kunnen vermaken. De blog is dus echt als grap bedoeld!

Tot nu toe zijn er verschillende redenen geweest waarom de rechtszaak is uitgesteld. Hieronder zullen we die noemen. De rechtszaak vindt nu in ieder geval pas na de volgende dinsdag plaats en wij zetten ons vast schrap wat nog meer redenen zijn dat een rechtszaak mogelijk uitgesteld kan worden. We hebben hieronder een opsomming gemaakt van al onze ideeën. Mocht je zelf een leuke aanvulling hebben, laat het ons weten, we zouden er erg blij van worden!

Redenen tot nu toe:
- Door de regen zijn de wegen slecht begaanbaar
- Er is geen ruimte beschikbaar
- Er is een nieuwe rechter, die zich nog moet settelen
- Er is een advocaat overleden, waardoor alles twee dagen plat ligt (wat we voor de familie heel erg vinden en op zich mooi dat iedereen hier twee dagen respect voor heeft)
- Het applicatie formulier is verlopen

Redenen die wellicht nog kunnen volgen:
- Evi moet eerst overdag ook sokjes dragen
- Er is een nieuwe procedure waarbij we eerst het Nigeriaanse volkslied moeten komen zingen
- De inkt van alle pennen zijn op, er moeten nieuwe besteld worden, maar degene die besteld is 'out of town'
- De pasfoto's van 2 weken terug zijn verouderd
- Er is een nationale feestdag in Kameroen, waardoor alle officiele instanties twee weken plat liggen
- De advocaat is verdwaald
- Niels is uit zijn broek gescheurd (onze lieve vriendjes kunnen zich nog wel herinneren dat Niels hier een liedje over kent)
- De Griffier moet nog op Engelse les
- Er wordt een nieuwe gouverneur aangesteld, waardoor alle adoptiekinderen een nieuwe achternaam moeten krijgen. (adoptiekinderen krijgen hier de achternaam van de gouverneur van de staat)

We zijn benieuwd naar jullie creatieve aanvullingen.

Hoe gaat het verder met ons? We genieten erg van onze lieve meid, waar het prima mee gaat, die zich waanzinnig snel en goed ontwikkelt en flink groeit. We genieten van het gezelschap van onze buren en zijn met elkaar zo creatief mogelijk onze dagen aan het invullen. We hebben Evi's 6 maanden verjaardag gevierd met high tea, cadeautjes en mutsen. We gaan geregeld zwemmen. We gaan wandelen en hebben nu naast een fastfood keten ook een heerlijke pizzaria ontdekt.

We doen ons best ons te vermaken, maar met momenten zijn we het even beu. Weer een week voorbij, zonder vooruitgang. Het is best lastig, omdat we juist uit een cultuur komen, onze Nederlandse cultuur, waar je je assertief zou opstellen, waar je duidelijk je grenzen aan zou kunnen geven, waar je andere instanties zou inschakelen. Dat laten we hier. Je loopt het risico onder op de stapel te worden gelegd en mogelijk lopen andere procedures hierdoor ook wel minder soepel. We lachen lief naar onze begeleider en bedanken hem voor al het werk. Het is altijd interessant om andere culturen mee te maken, maar best lastig als het je direct aangaat. Respect voor alle mensen die in een ander land met een andere cultuur een bestaan op kunnen bouwen!

Fijn weekend allemaal en we horen graag van jullie!

• 24 Oktober 2014 - 16:46

Ruud:

Het is siësta; die duurt vandaag wat langer

• 24 Oktober 2014 - 16:59

Marieke Goudriaan:

Jullie moeten nog wat bruiner worden
    De rechter is zijn sokken vergeten (dat schijnt echt niet te kunnen

• 24 Oktober 2014 - 17:12

Laura Bouman :

De rechter is zijn bril kwijt en kan zodoende niet lezen wat hij/ zij moet doen.

• 24 Oktober 2014 - 17:19

Esther En René:

De benzine is nog duurder geworden, geen vervoer naar de rechtbank mogelijk.
    Er is een spannende serie op de televisie die eerst bekeken moet worden.
    Niet alleen Evi moet sokken dragen, maar jullie ook!
    De sleutel van de rechtbank is zoek.
    (Sorry, als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen)
    Succes met wachten! Ik heb respect voor jullie geduld!

• 24 Oktober 2014 - 17:40

C&A:

Er mag maar een kale man in de rechtbank.

Evi's sokken zijn roze en die moeten wit zijn.

• 24 Oktober 2014 - 17:44

Karin W.:

De Nigeriaanse regering wil Sinterklaas invoeren, dat is een prioriteit geworden ;)

• 24 Oktober 2014 - 18:00

Suus:

Wat heerlijk creatief toch weer. Nou hier mijn ideeën.....
    Ze weten dat jullie je steeds meer gaan aanpassen aan hun cultuur en zien jullie als potentiële landgenoten.
    Ze hopen dat jullie op den duur de hulp van het koningshuis in zullen zetten. Daar kicken ze op.
    Heel veel plezier met alle inzendingen

• 24 Oktober 2014 - 18:22

Mieke:

De nieuwe rechter die er nu over gaat is echt erg vermoeid door zijn nieuwe werk en wilde eerst nog overleggen met de collega die nou net op vakantie is gegaan. Bovendien moet het bureau eerst nog opgeruimd worden, want onder al die papieren van de collega die met vakantie is, moet érgens nog een boek liggen, dat eerst uitgelezen moet worden. In dat boek staat namelijk nou nét hoe je zo snel mogelijk alles kunt regelen. Ja, en zolang dat niet gevonden is….

• 24 Oktober 2014 - 18:23

Evelien:

Zijn het wel de goede sokjes voor Evi die jullie hebben?
    Ze wachten volgens mij totdat jullie je blog in boekvorm uitbrengen zowel hier in Nederland als daar natuurlijk, dus snel die taal leren en vertalen, dan komt die rechtzaak er aan.
    Succes met wachten, gelukkig kunnen jullie ondertussen wel van de kleine meid genieten! XEvelien

• 24 Oktober 2014 - 19:12

Johan En Anneke:

Toevoegingen uit Ouddorp:
    -Evi heeft nog geen oorbellen. Hoe weet de rechter dan zeker dat ze een meisje is?
    -Roze kleding voor Evi, wat zou daar de diepere betekenis van zijn?
    -De rechter moet linker wezen.
    -Is de advocaat wel alcoholvrij :-)
    -Is er wel een kinderstoel beschikbaar in het vliegtuig.
    -Hebben jullie al genoeg bijgedragen aan de economie.

Veel plezier met alle bijdragen.
    Groeten
    Johan en Anneke

• 24 Oktober 2014 - 19:54

Christel:

Advocaatje leef je nog, ie-ja-de-ja, ja meneer ik ben er nog ie-ja-de-ja, ik heb een eed opgegeten en mijn sokken in de la, iejadeja poef

• 24 Oktober 2014 - 21:01

Jan:

De rechter vindt het te veel regenen in Nederland en denkt te denken te handelen in het belang van Evi.....Sterkte, en als je lang genoeg wacht komt het uiteindelijk allemaal vanzelf.

• 25 Oktober 2014 - 11:18

Cora:

Sorry. Volgens mij gaat het nog heel lang duren. In de Nigeriaanse cultuur zijn opa en oma heel belangrijk. De rechter vindt dat Evi eerst opa en oma moet kunnen zeggen voordat ze naar Nederland mag.
    Dus ik zou maar flink gaan oefenen.
    Veel succes ermee. Oma Cora.

• 25 Oktober 2014 - 15:45

Ineke:

Ha allemaal , ik vind dat jullie u e er dapper door heen slaan. Ik had vandaag een leuke vraag van een kind waarom het zo lang duurde, moet de rechter eerst nederlands leren om jullie te verstaan ? Ook een optie? Groetjes

• 26 Oktober 2014 - 08:31

Ineke Verheul:

Lieve fam,

het kan nooit lang meer duren nog even geduld!!!
    Vergeet de kerkdienst niet en het uur moet terug.
    O,o,o, dat gaat niet goed komen.
    Misschien zitten jullie al klaar? dat uur van geduld kan er ook
    nog wel bij.

Heel veel liefs ons.

• 27 Oktober 2014 - 09:47

Maarten:

- De rechter wilt eerst een inlezen waarvoor jullie eigenlijk in Afrika zijn
    - De buurvrouw van de rechter had vanmorgen een lekke band, uiteraard moet hij haar als goede buurman een handje helpen
    - De rechter wilde vandaag gebruiken om kerst inkopen te doen, want anders is hij daar straks te laat mee
    - het telefoondraad van zijn mobiel is stuk
    - Vandaag is het helaas te koud voor de rechter, hij zou kans lopen op een griepje
    - Jullie krijgen een mailtje van de rechter, dat zijn email het niet doet

Veel succes nog en geniet van alle mooie excuusjes van iedereen :)

• 27 Oktober 2014 - 11:11

Ina Wierks:

Ha Rebecca, Niels en Evi,

Ik denk dat ze jullie erg lief vinden en daar nog langer van willen genieten.
    Ze willen ook een beetje leren van jullie assertiviteit.
    Ze hopen waarschijnlijk dat het ook daar in Nigeria gaat sneeuwen en misschien komt er ook nog wel ijs voor een Elfstedentocht :)
    Redenen genoeg, maar het blijft voor jullie wel erg vervelend dat het zo lang gaat duren.
    Heel veel sterkte met alles en vooral pannenkoeken blijven bakken. Misschien kan je de rechter daar mee afkopen? Is maar een suggestie, hahaha.
    Vele groetjes van Jan en Ina

• 27 Oktober 2014 - 23:02

Nicolet:

Evi heeft nog geen burgerservice nummer.
    Evi heeft nog geen inburgeringscursus gevolgd.
    Ze willen Evi nog niet blootstellen aan de Pieten discussie in Nederland.
    Jullie hebben nog steeds wallen onder jullie ogen van het vele werken in Nederland en die moeten eerst weg zijn.
    Maar alle gekheid op een stokje, veel geduld toegewenst en ook blijven genieten.
    Ook de groetjes van de leerlingen. Nicolet