Bestel maar... - Reisverslag uit Calabar, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu Bestel maar... - Reisverslag uit Calabar, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu

Bestel maar...

Blijf op de hoogte en volg Rebecca en Niels

15 Oktober 2014 | Nigeria, Calabar

Zaterdag: Niels bakt verse friet! Heerlijk! Een snack daarbij zou het helemaal af maken en dus bellen we naar the Chicken Republic. Dat is een fastfoodketen. We zijn daar inmiddels geregelde bezoekers en ze gaven ons aan dat ze ook thuisbezorgen.

Op het foldertje staan de gedrukte telefoonnummers doorgekrast en is er met pen eentje bijgeschreven. Die bellen we, we krijgen geen gehoor. Omdat de Nigerianen onder werktijd lekkere dutjes doen, bellen we even later nog eens. Opnieuw geen gehoor.

Gelukkig hebben we Google! We zoeken en we vinden via een Facebook site van the Chicken Republic een ander nummer. We bellen op en we krijgen te horen dat we nu een privé nummer hebben van iemand die niet meer bij the Chicken Republic werkt.

Na nog een paar keer proberen besluiten we de friet zonder snacks te eten. Even later worden we door een vreemd nummer gebeld. Of we misschien gebruik wilde maken van de Delivery Service! Ja dat willen we!!!

We bestellen 4 Zippy Burgers. De dame vraagt ons dat te sms-en naar dit nummer. Dat doen we en voor de zekerheid bellen we nog even.

Als je in het restaurant zelf gaat eten, duurt het zeker een half uur voordat je je eten hebt.

We hebben anderhalf uur gedaan om het eten te bestellen, maar binnen 20 minuten na de bestelling stonden de heerlijke burgers op tafel.

Dinsdag: Al doende leert men! We hebben wel weer zin in een fastfoodje. We slaan meestal een maaltijd over, dus kunnen wel wat vetten gebruiken ;-) !

Deze keer besluiten we direct te smsen wat we willen hebben en dan daarna te bellen of het bericht is aangekomen.

I would like to order some food at Montana Villa Hotel, 77 MCC Road, Room B6: Spicy Saver with chips, Rap star meal with Sprite, Crunchy Strips meal 4 piece with Fanta; Chief burger meal+ cheese with Coca Cola. Kind Regards.

We bellen op ter bevestiging. Ze heeft geen smsje gehad. Hij staat bij ons als verzonden, maar dan proberen we het toch nog eens. We bellen weer op. Ja, ze heeft hem gehad! Unfortunately: de kaas is op en de Rap star meal hebben ze niet meer. Ter plekke verzinnen we wat we dan willen hebben en sommen het rijtje nog eens op. O ja, maar de Cruchy Strips hebben ze ook niet meer. We besluiten maar een nieuw smsje te sturen, want zoveel wijzigingen geeft veel verwarring.

The new order will be: Spicy Saer with chips, Zippy Burger meal with Fanta, Zippy Burger meal with Sprite, Chief Burger meal with Coca Cola. Kind Regards.

Drie kwartier later staat het eten op tafel.

We hebben een heerlijk maaltje op!

• 15 Oktober 2014 - 18:04

Wilma:

whahah wat een toestand.....ik wil het nummer van Domino's wel even appen hoor.
    Je weet nooit!!!

• 15 Oktober 2014 - 18:13

Esther:

Mmmm lekker een vette hap!! Of je nou maaltijden overslaat of niet, laat het jullie smaken!
    Heerlijk leesvoer vandaag! :-)

• 15 Oktober 2014 - 18:14

Ineke:

Toch handig die thuisbezorging lekker hoor!

• 16 Oktober 2014 - 08:39

Ineke Verheul: