Sit back, relax and enjoy your stay - Reisverslag uit Calabar, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu Sit back, relax and enjoy your stay - Reisverslag uit Calabar, Nigeria van Rebecca en Niels Wierks en Wink - WaarBenJij.nu

Sit back, relax and enjoy your stay

Blijf op de hoogte en volg Rebecca en Niels

23 September 2014 | Nigeria, Calabar

Hier weer even een update vanuit onze kant. Benieuwd naar wat er hier zoal gebeurd?

Rond 3:00 uur en 6:00 uur wordt Evi even wakker. Ze heeft zich dan in een rare positie gedraaid en weet zelf niet hoe ze daar weer uit moet komen. Even kroelen en ze slaapt weer lekker verder. Rond een uur of 8 maken we een fles voor haar en een kopje thee voor onszelf. We hangen nog lekker even op bed. Om 9:30 uur ontbijten we. Niels maakt heerlijke wentelteefjes.

Even later komen we erachter dat de pampers bijna op zijn, Niels loopt op z'n gemak, het is hier inmiddels bijzonder warm, naar het winkeltje. Daarna overleggen we even met onze reisgenoten. Idee om samen naar een fastfoodtentje te lopen? Dat is vlak bij een supermarkt met heerlijke Engelse importproducten. Zo'n twintig minuten lopen. We spreken een tijdstip af gebaseerd op de flesjes van de meiden.

Gezellig lopen we daarheen. We worden aangestaard, maar daar raken we langzaam een beetje aan gewend. Bij de fastfoodketen duurt het een half uur voordat we ons eten krijgen. Geeft niks, kunnen we even bijkomen van de wandeling. Onze reisgenoten krijgen eerst een maaltijd en wij wachten nog een minuut of twintig. Alles gaat heerlijk rustig. Als de vrouw aan de balie even niets te doen heeft, legt ze haar hoofd neer op de balie en slaapt. Iedereen slaapt hier als ze even moeten wachten.

Na het eten lopen we langs de supermarkt, kopen we wat lekkere dingen en lopen we weer terug. We wachten nog op een telefoontje van onze begeleider. Hij zou vandaag zijn best doen een datum voor het gesprek wat we moeten krijgen te regelen. We horen niks.

We lezen nog wat, eten nog een hapje en doen nog een handwasje. Vanaf 22:00 uur is Evi wakker en is ze altijd heel gezellig en vrolijk. Om 0:00 uur proberen we het feest af te hebben geblazen en ligt ze lekker in bed.

En dit is dus een voorbeeld van een drukke dag!

Gisteren was onze dag nog rustiger. We hebben lekker in ons kamertje rondgehangen. Ineens staat om 18:30 uur onze begeleider op de stoep met een mevrouw van het ministry, een belangrijke dame. Ze pakt Evi direct, vraagt hoe het gaat en zegt dat Evi er goed uitziet. Onze begeleider is in dit geval lager in rang en zegt niets. Even later geeft ze Evi terug en is ze weg, ons drieën overdonderd achterlatend.

Na een halfuurtje komt onze begeleider uitleg geven, gelukkig, want wat moesten we hier nu van denken? De mevrouw zou volgens de procedure iedere 2 dagen langs dienen te komen om te zien hoe de hechting met Evi plaats vindt. Omdat ze nog zo klein is verwachtten ze er geen problemen mee, dus kwam ze nu pas. Ze moet er wel een verslag over schrijven en dat zou ze gisteravond doen.

Ach ja, wat een geweldig relaxed land is Nigeria. Wij staan bijna continu in de vakantiemodus en wachten gewoon af tot we weer iets moeten. Zoals bijna letterlijk in de papieren staat die Nigeria aan ons heeft gegeven: Sit back, relax and enjoy your stay

• 23 September 2014 - 23:07

Wouter En Karin:

Wat leuk om te lezen, wat schrijven jullie leuk! Alsof we bij jullie zijn.
    Succes met de afhandeling, vandaag, morgen of toch volgende week!

En geniet met zijn drieën van elkaar en een beetje Nigeria!

• 23 September 2014 - 23:35

Cora Wink:

Lieve Rebecca, Niels en Evi.

We hebben elkaar net gesproken via de Skype. Evi werd gelukkig nog op tijd wakker zodat we haar nog konden zien. Wat zal het heerlijk zijn om jullie in in onze armen te kunnen sluiten.
    Maar....dat duurt nog en we hebben geduld.
    We genieten van de prachtige ontroerende grappige verbazingwekkende verhalen.
    Heerlijk om te zien dat jullie in zo'n korte tijd een echt gezinnetje vormen. Met dat hechten komt het wel goed.
    Geniet maar lekker van elkaar en van jullie vrije tijd. Hier in Nederland wordt het vast weer hollen.

Liefs,(o)ma Cora.

• 23 September 2014 - 23:36

Femke:

Hoi lieverds ver weg,

Klinkt allemaal hartstikke goed en geniet maar van deze Nigeriaanse 'drukke' rustige dagen.
    Lijkt mij een goed plan om je aan te passen aan hun lijfspreuk, alhoewel wij hier natuurlijk dol graag willen horen dat jullie de reis naar Nedrland gaan ondernemen.

Dikke kussen en een speciale voor Evi, liefs Femke

• 24 September 2014 - 02:36

Rianne:

Hoi,

Wat een relaxte kraamtijd hebben jullie op deze manier, fijn dat het goed gaat, hopelijk is de mevrouw van het ministerie ook tevreden. Goede tijd met elkaar.

Gr Rianne

• 24 September 2014 - 06:56

Ineke Wierks:

Ha Rebecca en Niels geniet ervan zolang het duurt als jullie terug zijn zal het wennen worden aan het werkritme groetjes mam

• 24 September 2014 - 08:00

Margriet Goudriaan:

Beste Niels en Rebecca,
    Leuk om jullie verhalen te lezen en fijn dat het zo goed gaat met jullie Evi. Geniet idd nog maar even van de rust en het mooie weer daar!
    Groeten, Friso & Margriet en natuurlijk ook van Sarah

• 24 September 2014 - 18:00

Laura Bouman:

wat super te mogen en kunnen mee genieten wat jullie daar allemaal mee maken en ook om te lezen dat het zo goed gaat. Geniet ervan. Groetjes

• 24 September 2014 - 19:25

Mirjam En Peter:

Hallo Niels en Rebecca,

Wat klinkt dat heerlijk relaxed! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Evi. En dat jullie zo lekker genieten. Ga zo door!

Groetjes,
    Mirjam en Peter

PS Wat voor Engels eten kopen jullie in die winkel?

• 25 September 2014 - 12:15

Ina Wierks:

Ha Rebecca, Niels en Evi,

Geweldig dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben, daar in het verre Nigeria.
    Heerlijk toch, zo relaxed wennen en genieten van jullie dochter. Geniet er nog maar even van!
    Hier is het weer nog wel aardig, maar het wordt al frisser. Eer jullie terug zijn kunnen jullie van Evi een klein ijsbeertje maken. Mutsjes, sjaals, handschoentjes etc. hihihi.
    Heel veel plezier nog daarginds en tot horens.
    Liefs een xxx-jes van Jan en Ina

• 26 September 2014 - 08:55

Ineke Verheul:

Ha Niels,

verwen je twee vrouwtjes maar hoor, ze verdienen het! Niels hoe voelt het pampers halen dat doe je ook niet dagelijks toch? Ik zie je al lopen zo heerlijk ontspannen ik zou willen dat we daar ook een beetje meer van hadden hier in Nederland. Maar ach dat lig ook weer aaan je zelf! Eén ding Niels ik hoop dat als je even niets te doen heb ook niet je hoofd neer leg om te slapen. O, als ik dit zo lees wordt je er toch bijna moe van al dat niets doen. Maar geniet maar lekker zo met z'n drieen.

Niels geef Rebecca en Levi maar een heerlijke pakkerd van ons! Dat vertrouwen we jou wel toe.
    Tot het volgende verslag en bedankt weer!
    Lieve groetjes van ons!

• 26 September 2014 - 13:03

Eveline Vandewalle:

Hoi Rebecca en Niels,
    jullie blogs zijn zo leuk om te lezen, ik kijk er inmiddels echt steeds naar uit.
    Ik had er geen idee van hoe een adoptie in z´n werk ging, leuk om er op deze manier iets over te leren. Hoe lang blijven jullie daar nog?
    Ik wens jullie nog eenfijne tijd in Nigeria en Evi boft maar met zulke leuke en lieve ouders.

• 26 September 2014 - 18:46

Anja Mol:

ZO dit gaat goed, te hopen dat alles nu snel afgewikkeld kan worden zo dat jullie terug kunnen naar Nedeland, geniet er nog maar van want hier wordt het weer rennen!!!